недеља, 15. септембар 2013.

DŽEM OD ŠARGAREPE

Nikada nisam ni probala niti pravila džem od šargarepe....morala sam da ga isprobam i ukus mi je fantastičan...ako imate malo vremena, probajte da ga napravite i vi. 



Sastojci:


     750 g šargarepe
     250 g šećera
     1 kesica vanilinog šećera sa ukusom burbona
      sok od 2 limuna i korica od 1


Priprema:


Šargarepu očistiti, odvojiti jedno parče i težini od 75 g a ostalo iseckati u sitne kockice.

Naliti sa vodom samo toliko da voda prekrije šargarepu i kuvati dok se šargarepa ne skuva i bude sasvim mekana.

Sipati u cediljku i ocediti od vode.Šargarepu ispasirati kao za pire krompir. Vratiti u cediljku i sa varjačom pritiskati svuda, da ocedite koliko god možete, vodu iz nje.

Staviti pulpu  u šerpu i dodati izrendanu šargarepu,šećer, ( originalni recept kaže 450 g, meni je to previše šećera ) vanilin šećer i kuvati, kad provri kuvati ga još 5 do 7 minuta stalno mešajući.

Skloniti sa vatre i prohladiti. Dodati koricu i sok od limuna,sve dobro sjediniti i sipati u čiste i tople teglice.
Ja sam sipala u teglu od pola kg i dovoljno mi je bilo džema za tu teglu. Po vašoj želji,sipajte u manje teglice.

Zatvoriti teglice i čuvati džem u frižideru. ( ne znam da li bi opstao da se ne čuva u frižideru, za one koji imaju hladne ostave, sigurna sam da može biti tamo )

Umesto limuna i limunove korice može se koristiti pomorandža i njena korica.

2 коментара: