петак, 6. септембар 2013.

SOK OD KRUŠAKA

Kruške su, pored jabuka i šljiva na našem području najrospastranjenije voće,koje je veoma bogato sa vitaminom C i E.Preporučuje se osobama sa visokim holesterolom jer ima dosta pektina u sebi,takođe sadrže antioksidant i antikancerogen glutation koji je odlična prevencija za povišeni krvni pritisak i moždani udar.
 
Sastojci:
2 kg krušaka ( meni su najlepše viljamovke )
150 g šećera
1 mahuna vanile ( ako je nemate koristiti vanilin šećer
1.5 l vode
2 limuna
Količinu povećavajte za onoliko koliko soka hoćete da napravite
Priprema:
Kruške oprati,oljuštiti,očistiti i iseći na kockice. 

U šerpu, u kojoj ćete kuvati staviti kruške,vodu, šećer,mahunu vanile i sok i koricu od dva limuna i staviti  na šporet da lagano provri.

Ostaviti da lagano krčka dvadesetak minuta.

Kada je sok skuvan,skloniti sa šporeta i ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi.
Procediti kroz gusto sito ili gazu i sipati u flaše,koje ste prethodno sterilisali.

Ovako praveći sok ostane dosta voća, po želji možete od ostatka napraviti džem od krušaka. Kruške izmiksati i dodati džemfix.



Prijatno!!!!
Jesen mi je najomiljenije godišnje doba..obožavam hrizanteme.Ovu sam dobila od prijateljice.


Moram i da se pohvalim da mi je muž najzad završio farbanje stočića i stolica ispred kuće, gde mi svakog jutra pijemo kafu...


a pored stočića i moju klupicu....koju jednostavno obožavam.


14 коментара:

  1. I didn't know that pears are so healthy. Very nice idea, Zokie! :) And I really love your chairs and the bench.
    Have a nice evening, my dear friend! :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Thank you..I love pears and we eat lots of fruits ( any kind,as long is fresh )Have a wonderful day!!

    ОдговориИзбриши
  3. Koliko vremena moze da stoji ovakav sok? Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fikreta, u originalnom receptu ne kaže koliko dugo može da stoj, verovatno nekoliko meseci u frižideru ili na hladnom mestu.Ovaj se sok pije bez razblaživanja sa vodom, tako koliko goda da ga napraviš,popiće se brzo.Topli pozdrav

      Избриши
  4. Primamljivo izgleda sok od kruške.Ako pobedim lenjost u vezi kuvanja sokova...biće isproban;) I meni je jesen omiljena,kako rana,tako i ona pozna...Najviše zbog boja.
    Uživajte u jeseni ispijajući kafu na toj preslatkoj garnituri..Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, ovo je vrlo malo posla, čak neki I ne ljušte kruške, znači samo da pripremiš flaše I da pripremiš voće...sve ukupno sat vremena. Od srca ti hvala I veliki pozdrav.

      Избриши
  5. Prvo mi je stolica zapala za oko, moram da priznam, prelepa je! Ceo komplet je lep, naročito ova klupica, baš uživate u jutarnjoj kafi! I sok je super, ali viljamovke kod mene ne bi ni stigle do soka, koliko ih volim odmah bi ih smazala ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Suzyce....tu garniture jako volim a klupica mi je najdraža...imamo ih oko desetak godina, koliko I ovi kuću,ali baš su bile nikakve ranije...jedva namolih mućža da ih prefarba, kad sam htela ja da to uradim, onda je on odlučio da će ih on uraditi. Ne zameram mu, cello leto je renovirao sam gornji sprat,bilo je tu puno posla...ali sad je završen I baš sam ponosna na njega.Pomagala sam I ja...ali ne koliko je on radio.
      Mi imamo viljamovke u dvorištu, ali one beštije ( rakuni I veverice ) ih pojedu čim počnu da zre, tako da ih nikada ne dočekamo.Dobijemo od prijatelja.
      Topli pozdrav

      Избриши
  6. Prekrasno mjesto za uživanje,garnitura je savršena, a i ovaj sok,po meni najukusniji sok od kruške..pozdrav za oboje,uživajte mi!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nelyce, tu mi svakog jutra i preko dana, dok ne ogreje sunce na tu stranu, uživamo,posle podne smo iza kuće i ja mnogo volim baš tu da sedim..pteko puta nas je drugi red kuća a iza kuća pojas zelenila...nekako nam to odmara dušu i oči.
      Sokić je zaista lep i što je najvašnije nije puno sladak...mada se i količina šećera može promeniti u zavisnosti od slatkoće voća. Topli pozdrav, mila moja.

      Избриши
  7. Nikad nisam ni pomislila raditi sok od krušaka doma. A tako brzo odu i baš ih treba ovako sačuvati. Super recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara...ni ja se ne bih setila da pravim sok od krušaka da,sasvim slučajno, ne naleteh na ovaj recept.Topli pozdrav.

      Избриши
  8. Predivan ugodjaj i bas mi lici na Vas:) Pozdrav za vas oboje.
    Sokic deluje odlično, naročito što nije mnogo sladak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nale...ja retko pijem sokove,muž ih popije i volim da mu ugodim. Topli pozdrav.

      Избриши