понедељак, 16. септембар 2013.

PEČENI DŽEM OD ŠLJIVA

Nastavljam sa džemovima/pekmezima,dok još ima šljiva.Ovaj je jedan od mojih omiljenih i mama ga je pravila svake godine, koliko god da ga je napravila, uvek se pojeo.



Sastojci:

5 kg šljiva
400 g šećera
4 kesice vanile sa ukusom ruma
4 kašike ruma

Priprema:


Šljive oprati,prepoloviti i izvadite koštice.



Staviti sve šljive u veliki pekač ( ako ne volite da se kožice od šljiva osete, iseći ih na sitnije delove ili ih samleti na mašini za meso ili štapnim mikserom ,ja volim te kožice i samo ih prepolovom na pola ) uključiti rernu na 185*C i staviti šljive u rernu da se peku.

Kad su šljive počele da ispuštaju sok posuti sa šećerom i sve dobro izmešati i vratiti nazad u rernu.

Peći džem/pekmez oko 2 do 3 sata,povremeno promešati sa varjačom i kad počne da se zgušnjava dodati vanilin šećer i rum,sve dobro sjediniti i vratiti u rernu da se dopeče.



Džem je gotov, kada varjačom povučete po šerpi i dno šerpe se vidi iza varjače.

Oprane,sterilisane i vruće tegle napuniti vrućim džemom i ako hoćete možete ih vratiti u rernu da se malo zapeče ili zatvoriti sa poklopcima, uviti u ćebe i ostaviti da se tako ohlade. Topli džem prilikom hlađenja će napraviti sam vakum.

Ostaviti u špajz i uživati kasnije u njemu.

Drugi način pravljenja ovog džema je staviti u pekač red šljiva red šećera,ostaviti tako preko noći da odstoji i peći sledećeg dana. 

Ja ne vidim razliku između ova dva načina, zato radim na prvi način.

Količina šećera puno zavisi od slatkoće voća,ja volim da osetim voće u džemu a ne šećer.Vi stavite šećer po vašem ukusu.

Ako želite da imate gusti džem, za kiflice, samo ga treba duže peći.

Prijatno!!!!

 Po želji možete nacediti sok jednog limuna, džem će vam biti crveniji ( ja nisam dodala limunov sok )

18 коментара:

  1. Ovo me podseca na bakin pekmez...Pa sto ne postaviste ovo ranije, nego ja mesam 3 sata pored sporeta.. ? :) Belezim ga i obavezno pravim sledece godine. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marija, kod nas su tek sada stigle šljive,čekala sam ih da sazre da bih mogla da napišem i uslikam.Ovo je najejednostavniji ali veoma efikasan,način.Topli pozdrav.

      Избриши
    2. Свако добро од Господа и Вама и успешан даљи рад...

      Избриши
  2. Kako jednostavan način.Volim to...lako,efikasno i ukusno;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sandra, što lakše i efikasnije...ko će da stoji oko šporeta satima i da meša. Topli pozdrav.

      Избриши
  3. Ja sam ga jednom, silom prilike ostavila posecerenog da odstoji, i nije isto, pusti dosta vode, treba mu puno vise vremena da se upece, dobije losiju boju....bolje je odmah praviti, bar po mom iskustvu...Inace je sjajan.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana na savetu. Ja pečem ovako kako sam napisala a moja ujna peče po ovoj drugoj varijanti,isto joj je fini džem...a verujem da mu treba više vremena da se ispeče. Nekad je bolje praviti sa manjom količinom voća, brže se napravi.Još jednom, hvala i topli pozdrav.

      Избриши
  4. !!Riquisima¡ en una tostada con mantequilla tiene que estar deliciosa.

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Napravi vrlo malo za početak, da vidiš da li ći ti se dopasti...za mene je ovo zakon, a koliko vidim i mnogi drugi ga vole.Pozdrav

      Избриши
  6. Ja sam na ovaj način radila prošle godine i ubacila hrpu začina, bio je izvrstan i ne treba se miješati

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Ingrid na savetu.. ja ga mešam možda svakih pola sata...a začini mu daju fantastičan ukus. Ja sam ove godine prvi put pravila sa čokoladom, allspice, cimetom i karanfilićem...ukus božanstven.Topli pozdrav.

      Избриши
  7. Draga Zorice, jedno pitanje, da li se sac tj. pekac poklopi ili ne? Pozdrav, Marija

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne poklapa se ako poklopiš trebaće ti puno vremena da ga ukuvaš jer tečnost neće tako lako ispariti. Srećno.

      Избриши
    2. hvala:-), nisam bila sigurna, pa rekoh da proverim

      Избриши
  8. Postovanje g.Zorice, po Vasem receptu spremam pekmez dugo godina. To radim u vise tura i uvek sa razlicitim ukusima za svoje ukucane: Ista kolicina sljiva + 300 gr. secera na dnu serpe pola i odozgo ostali secer. U jednoj turi stavim rum, u drugoj cokoladu 99% kakaa, onda vanilu a moja unuka obozava sa listicima rozetle. Prosle godine sam za svoju dusu dodala karanfilic. Sve mirise dodajem na 10-ak minuta pri kraju. Lepo je uputiti mlade u prakticne i zdrave recepte. Blog Vam je odlican, sve pohvale i pozdrav za Vas trud... Radmila

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Radmila, ja tek sada videh tvoj komentar i molim te izvini. Od srca ti hvala i topli pozdrav ti šaljem..

      Избриши