субота, 21. септембар 2013.

KIFLICEEEEEEEE

Ja ne znam da li je neko ikad više napravio kiflica nego ja...svaki recept koji vidim, ja bih da ga isprobam, i svaki jedan mi je podjednako lep. Kada biste me pitali, koje su kiflice najlepše i najmekše, ne bih mogla da vam odgovorim, jer za mene, sve su najlepše i najmekše, a na vama je da odlučite koje vi najviše volite.



Sastojci:
350 g svenamenskog brašna
350 g brašna za hleb
9 g suvog kvasca ili 30 g svežeg
1 kašika meda
1/2 kašičice soli
200 g kisele pavlake
150 ml mlaćenice ili tečnog jogurta
100 ml toplog mleka
1 jaje
1 žumanac
50 g otopljenog putera
i još:
1 belanac za premazivanje kiflica
mak ili krupni šećer za posipanje

Priprema:
U toplo mleko otopiti med i dodati kvasac i ostaviti sa strane da kvasac nadođe.
Obe vrste brašna prosejati u posudu gde ćete zamesiti testo,ostaviti sa strane oko 50 g ( možda će vam trebati malo više od toga ) u sredini brašna dodati otopljen puter,jaje,žumanac,kiselu pavlaku, mlaćenicu,so i nadošli kvasac i zamesiti testo dok ne počne da se odvaja od stranica posude.

Isipati na radnu površinu i zamesiti glatko i meko testo,po potrebi dodavati ostatak brašna.Testo treba da bude po malo lepljivo.
Oblikovati u loptu,posuti dno posude sa malo brašna staviti testo i posuti sa još malo brašna odozgore.

Pokriti sa najlonom i ostaviti testo da se na toplom mestu, udupla.
Uduplano testo isipati na radnu površinu i još jednom ga premesiti.
Podeliti testo na jednake delove,ako hoćete veće kifle biće ih 16 ili podeliti loptice još na pola da dobijete 32 kiflice po 40 g.
Svaku lopticu ponovo premesiti.
Rastanjiti ( možda ćete morati malo da pobrašnite radnu površinu, da se testo nebi lepilo ) na početku staviti nadev po želji ( ja sam punila jedan deo sa džemom izmešan sa mlevenim orasima a jedan deo sa krem sirom ) i na delu prema vama, sa oštrim nožem zaseći.

 
Gornju stranu malo preklopite preko nadeva a stranice malo podviti i uviti u kiflicu,dok ih uvijate malo ih razvlačite.


Malo ih uviti i naređati ih na pleh koji ste prekrili sa papirom za pečenje.Prekriti ih sa najlonom i ostaviti pola sata da ponovo narastu.


Zagrejati rernu na 200*C

Kiflice premazati sa umućenim belancetom,slatke posuti sa krupnim šećerom ili makom, slane posuti sa susamom i peći ih oko 15 do 20 minuta ili dok vam ne porumene.















12 коментара:

  1. ¡¡ Riquísimos, tienen que estar estupendos, la presencia de 10. Un saludito

    ОдговориИзбриши
  2. Isprobano, odlične su! Ja sam stavila integralno brašno umjesto bijelog, ali svejedno su jako fine i meke :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izuzetno mi je drago da su ti se dopale i ja ti od srca zahvaljujem. Uživaj u njima i topli pozdrav.

      Избриши