субота, 14. септембар 2013.

DŽEM SA LJUŠTENIM ŠLJIVAMA

Svi smo  u spremanju zimnice, ja to retko radim,jer ovde imamo svežih proizvoda preko cele godine, ali neke navike su ostale...prvi put pravim pekmez od ljuštenih šljiva, pravim pekmez, ali od neljuštenih šljiva. ( takav najviše volim )




Sastojci:


2 kg oljuštenih šljiva
500 g šećera
400 ml vode


Priprema:


U šerpu, u kojoj ćete kuvati pekmez, sipati vodu i šećer i ušpinovati kao za slatko.

Šljive oprati,oljuštiti,( ako hoćete da vam se lakše ljušte preliti ih sa vrelom vodom ) povaditi im koštice i preseći ih na četvrtine.

Šljive ubaciti u ušpinovani šećer i kuvati,uz povremeno mešanje, oko sat vremena., ili dok ne počne da se zgušnjava. Kuvati do željene gustine....ja sam ga kuvala oko sat i po vremena ( ako je šerpa šira,brže će se skuvati ).

Tegle oprati i sterilisati,zajedno sa poklopcima. ( Ja sam moje oprala u perilici i stavila sam na program sterilizacija i sušenje se grejačima ) 

U vruće tegle sipati vrući pekmez i zatvoriti ih. Uviti ih u ćebe i ostaviti da se tako ohlade. ( tokom hlađenja vruć pekmez će sam napraviti vakum, čućete kako poklopci pucketaju a možete videti i golim okom, poklopci će biti malo udubljeni  na dole )

Po želji, kad ste sipali vrući pekmez u tegle,možete vratiti u toplu rernu i ostaviti da se uhvati korica odozgore,isključiti rernu i ostaviti tegle u rerni dok se ne ohlade.

Od ove količine voća dobila sam dve i po teglice od po pola kg džema.

P.S. U originalnom receptu je 700 g šećera po kg...meni je to previše šećera, lično mislim da se treba osetiti ukus voća a ne da ga šećer totalno preuzme, vi, ako pravite pekmez na ovaj način, stavite šećera po vašem ukusu.




6 коментара:

  1. Dopada mi se kako izgleda, a i kolicina secera je vise nego dovoljna.Za ovu godinu imam dovoljno slatke zimnice, ali iduce bih mogla ovo da isprobam. Nadam se da ljustenje nije bas prevelika gnjavaza.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana...što se mene tiče ja bih mogla sa još manje šećera.Ove šljive su bile izuzetno slatke,mogla bih da prođem i sa polovinom šećera. Ja lično volim da osetim voće u džemu/pekmezu.Dok se šećer ušpinovao ja sam oljuštila 2 kg šljiva.Topli pozdrav.

      Избриши
  2. Одговори
    1. Hvala Jasna....ma ne brini za ljuštenje, uposli muža i radite zajedno. Ja sam sama očistila 2 kg šljiva,dok se šećer ušpinovao,šljive su bile oljuštene.

      Избриши
  3. Prvi put sam vidjela đem sa guljenim šljivama prije par dana kad ga je radila moja šogorica. Jako mi se sviđa što ovako zadrži lijepu žutu boju. A miris mu je poseban. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, ima jako lep miris a boja mu je izuzetno lepa.Probaj nekada kad imaš malo vremena i kad je sezona šljiva.Topli pozdrav.

      Избриши