петак, 13. септембар 2013.

DŽem sa čokoladom i začinima

Juče smo bili kod naših dragih prijatelja, Milana i Katarine i dobili smo lepe, zrele šljive.....u životu ne videh ni manju šljivu ni više roda...rešila sam da od njih napravim nekoliko vrsta džemova,ovaj je jedan od njih.....Od srca vam hvala,dragi naši prijatelji, na divno provedenom vremenu sa vama i posebno na šljivama.


Sastojci: 1 kg šljiva, 130 g šećera, 20 g vanilinog šećera, 50 g čokolade sa 70% kakaoa, 5 karanfilića, 1 štapić cimeta, 10 g allspice

Priprema: Oprati šljive,prepoloviti ih na polai izvaditi im koštice.
Staviti ih u posudu koja može da ide u rernu ( u originalnom receptu je pravljeno na ringli, ja više volim u rerni ) i staviti ih da se peku na 175*C, kad su se malo zagrejale i pustile sok,posuti sa šećerom i vanilom i peći ih oko sat i po.

Sve začine samleti,osim štapić cimeta, u mlinu za kafu i dodati u džem,zajedno sa čokoladom. Sve dobro izmešati i peći još pola sata. Mešati da se ne zalepi za dno posude.

Tegle oprati i zagrejati u rerni ( ja sam moje oprala u perilici i stavila sam na sterilizaciju i i sušenje sa grejačima tako da su bile vrele kad sam ih izvadila ) i vrući džem sipati u vruće tegle. ( Štapić cimeta odstraniti )

Po želji,tegle možete vratiti u rernu da vam se zapeku odozgore, ja nisam zatvorila sam ih dok su vruće, zavila sam ih sve u ćebe i ostavila da se tako ohlade.
Prilikom hlađenja ćete čuti onaj pap gde se poklopac hermetički zatvori prilikom hlađenja i sam napravi vakum..to se vidi i golim okom na poklopcima,malo su povučeni na dole.
Ovako pripremljen džem čuvati na hladnom i tamnom mestu.Idealan poklon za Božić.( dobila sam dve teglice od po pola kg )

Za one koji ne znaju šta je allspice.

Prijatno!!!!



2 коментара:

  1. I've made plum jam only with cocoa powder and it was really delicious. I'm sure your one is more delicious, Zokie, well done!
    Have a nice evening, my dear friend! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. If you love chocolate try with it...you will be amazed how good it is.Thank you,my dear friend.

      Избриши