недеља, 8. септембар 2013.

GRATINIRANI PRAZILUK

Praziluk obožavam, ako ste vi,kao što sam ja, onda je ovo pravi recept za vas.


Sastojci:


     200 g suvog mesa i slanine (špeka)
     5 većih krompira ( oni brašnjasti su ukusniji)
     2 velika ili 4 manja struka praziluka
     4-6 kuvanih jaja
     250 g rendanog sira (gauda ili bilo koji tvrdi sir)
     2 dobro pune kašike brašna
     750 ml mleka ili manje
     oko 100 g putera
     po ukusu začini; biber, so, vegeta


Priprema:


Staviti krompir da se kuva, ali ga ne ljuštiti.
U posebnu šerpicu staviti jaja da se kuvaju.
U malo ulja propržiti suvo meso i slaninu (špek) i dodati praziluk,koji ste prethodno očistili i dobro oprali i isekli na kolutove ( ja sam praziluk isekla na pola,tako mi je bilo najlakše da ga dobro operem) i praziluk ispržiti dok ne omakša.Dodati vegetu i biber,po ukusu. Ostaviti na stranu.
Napraviti bešamel tako što ćete otopiti puter, dodati brašno i pržiti na tihoj temperaturi, pazeći da vam brašno ne dobije braon boju,dodati mleko stalno mešajući žicom za mućenje, da nemate grudvice.Kad počne da se zgušnjava, skloniti,dodati pola narendanog sira,bibera,vegete ili soli i sve dobro sjediniti.
Jaja i krompir oljuštiti.
U vatrostalnu posudu naređati narezan krompir na kolutove svuda da pokrije dno posude.



 Na kolutove krompira sipati smesu od praziluka i mesa i poravnjati.
Preko praziluka i mesa staviti kolutove kuvanih jaja, preliti sa pripremljenim bešamelom, posuti sa ostatkom rendanog sira i zapeći u prethodno zagrejanoj rerni na 200*C oko 20 minuta ili dok vam fino ne porumeni.


Poslužiti sa zelenom,  ili paradajz,salatom.
 Prijatno!!!!

4 коментара: