уторак, 30. октобар 2012.

Štrudla

                            Štrudlu sa mlevenim orasima obožavam.



 Sastojci za testo:
 
225 g putera
3 jaja
150 g šećera
200 ml mleka
1 kašičica šećera
7 g suvog kvasca
korica od limuna ili nekoliko kapi ulja od limuna
750 g svenamenskog brašna

       Sastojci za fil:

350 g mlevenih oraha
75 g šećera
50 g suvog grožđa
250 ml vrelog mleka

       Za premazati štrudlu:

1 žumanac
kašika dve mleka
krupni šećer za posuti preko

Priprema:

Mleko zagreajati i dodati kašičicu šećera i suvi kvasac sve dobro promešajte i ostavite na stranu da kvasac naraste.

U veću zdelu za mućenje, staviti omekšali puter,jaja i šećer i sve dobro umutiti dok ne dobijete penastu smesu. U tu smesu dodati nadošli kvasac i dodavati po malo brašna,mešajući sa varjačom.


Kad više ne možete da mešate sa varjačom, isipajte testo na radnu površinu i dodavajući ostatak brašna umesite glatko i elastično testo. Vratite testo u zdelu,pokriti sa providnom folijom i  ostaviti da se testo udupla.


Uduplano testo ponovo premesiti.

Testo možete podeliti na pola i napraviti dve velike štruce ili kao ja podeliti ga na 4 i imati 4 manje štruce ( izbor je vaš ) Svaku lopticu ponovo premesiti.


Mlevene orahe pomešane sa suvim grožđem i šećerom popariti sa vrelim mlekom.

Testo rastanjiti u pravougaonik, premazati sa četvrtinom smese od oraha i uviti u rolat.

Tako zavijene štruce naređati u vatrostalnu posudu, koju ste podmazali sa hladnim puterom ili sprejom za pečenje. Pokriti ponovo sa providnom folijom i ostaviti da štruce ponovo naraste.


Narasle štruce premazati sa umućenim žumancetom koje ste umutili sa kašikom dve mleka,posuti sa krupnim šećerom ( ne morate ako ga nemate ).

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 160*C oko 40 minuta,ako štruce počnu previše da rumene,pokriti ih sa papirom za pečenje.

Ohladiti,posuti šećerom u prahu i poslužiti.

Recept moje drage prijateljice Dobrile,koju sam upoznala prvog dana kad sam došla u Kanadu i koja mi je ovde zamenila mamu.

Ova štrudla se može i zamrznuti.




        Prijatno!!!!!

2 коментара:

  1. Suvi kvasac ne koristim cesto, a nemam pojma zasto. Valjda navika... Cesto pravim mini strudle http://marijinislatkisi.blogspot.com/2011/05/makovnjaca-ili-strudla-sa-orasima-mini.html, a ovaj Vas recept obavezno isprobavam uskoro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marija, ja obavezno pravim sva dizana testa sa suvim kvascem, ja nemam naviku da radim sa svežim kvascem jer nije mi uvek dostupan a suvi uvek imam u kući...ako voliš dizana testa, volećeš i ovu štrudlu.Topli pozdrav i hvala.

      Избриши