субота, 20. октобар 2012.

Pohovani karfiol

……Karfiol možda nije omiljena hrana zbog svog jakog mirisa,ali je izuzetno zdrava biljka koju treba uvrstiti u svojoj ishrani. Reč je o povrću iz porodice kupusa za koje naučno dokazano da je najbolji zaštitnik organizma od raznih kancerogenih pojava. Karfiol u sebi skoro da ne sadrži masti, ima malo ugljikohidrata i kalorija a sadrži fitonutrijente.Te supstance deluju dvostruko,sprečavaju štetno delovanje enzima koji aktiviraju spojeve odgovorne za razvoj raka i povećavaju pozitivno delovanje onih enzima koji onemogućavaju i eliminiraju kancerogene supstance. Ovo povrće u sebi sadrži i vitamin C,folnu kiselinu i beta karoten pa je odličan čuvar kardiovaskularnog sistema.Takođe smanjuje rizik od pojave multiple skleroze i moždanog udara. Kad uzmete sve ovo u obzir, bilo bi poželjno da u svojoj ishrani uvrstite i po koje fino jelo od karfiola…….

Ovaj recept šaljem kao ulaznicu našoj Kati, koja je domaćica za ovomesečnu igricu, "Ajme, koliko nas je" sa bloga Katin špajz i koja nam je zadala kao temu za ovaj mesec karfiol i brokoli.
Ja volim obe namirnice i imam mnogo recepata na blogu sa ovim namirnicama, ali Kato, nema smisla da te zatrpam sa svim receptima, već ću izabrati samo one, koji mi se najviše sviđaju.

   
Sastojci: 
 
     1 kg cvetova karfiola
     3-4 velika jaja
     200 g mrvica
     50 g narendanog parmezana
     vegeta mediteranski mix,so, sveže mleveni biber
     ulje za prženje

Priprema:

Karfiol operite i iskidajte na manje cvetiće.

U šerpi zagrejati vodu,dodati so i kada provri dodati iskidane cvetiće karfiola.
Blanširati karfiol od 3 do 5 minuta,ocediti i ostaviti da se ohladi u cediljki.

U većoj, dubljoj posudi, izmutiti jaja sa više soli i sveže mlevenim biberom.

U drugoj, dubljoj posudi, sjediniti mrvice ( ja koristim japanske panko mrvice, koje su puno suvlje i kad se isprže daju vam onu finu hrskavost),parmezan sir, vegetin mediteranski mix i sveže mleveni biber, po želji možete dodati i jednu kašičicu vegete.

U dublju šerpu, ili ako imate wok ( kad pržim obično koristim wok jer mi manje treba ulja nego za šerpu ili tiganj ), sipati ulje i pustite da se zagreje na osrednjoj temperaturi.

Dok se ulje greje pripremite karfiol, svaki cvetić umočoti u umućena jaja, ocediti višak i uviti sa smesom od prezli. Tako pripremljen karfiol staviti na tanjir dok ne završite sa svim cvetovima.
Tako pripremljene cvetiće staviti u zagrejano ulje i pržiti na svakoj strani po 2-3 minuta ili dok ne dobijete lepu zlaćanu bojicu.

Pečeni karfiol stavljati na kuhinjski papir da se ocedi od viška masnoće.

Nisam probala, možda bi mogao da se ispeče u rerni, umesto u ulju,probaću sledeći put.

Poslužiti toplo kao prilog pečenom mesu ili kao samostalni lagani obrok uz salaticu.

......Kupljeni karfiol čuvajte u frižideru u paprnatoj ili plastičnoj kesi.Da biste izbegli nakupljanje vlage,karfiol svakako položite stabljikom prema dole.Najbolje je da ga iskoristite  u roku od 5 dana nakon kupovine.Pre kuvanja,potopite ga u slanu vodu na 15-tak minuta kako biste isterali van potencijalne bubice iz njega. Kuvani karfiol čuvati najviše dva dana.Da biste najbolje iskoristili sve hranljive supstance iz karfiola,kuvajte ga kratko,oko 10 minuta.Zadržat će svoje  zdrave sastojke, a miris mu neće biti jak.Jedan od načina pripreme karfiola je da celu glavicu skuvate u vodi u koju ste dodali šoljicu mleka i kašičicu šećera.Kad je skuvan,posuti ga preprženim hlebnim mrvicama i jesti s jogurtom ili kiselom pavlakom…”

Recept iz magazina “Zelena Kuhinja”

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар