среда, 24. октобар 2012.

Zapečena boranija


Jelo koje je moja mama meni vrlo često spremala dok sam živela kod kuće. Ja ga nisam davno pravila…do danas.


Sastojci:
 1 kg očišćene žute boranije
1 veća glavica crnog luka
3-4 čena belog luka
1 zelena,ljuta papričica
1 veća šargarepa, isečena na sitnije kockice
2 veća oljuštena i isečena na kockice,paradajza
po izboru meso, može i bez mesa
4 komada jaja
500 ml mleka
4 kašike gustog (grčkog) jogurta ili kisele pavlake
po ukusu soli, bibera, vegete Natur
2-3 kašike sveže seckanog peršuna
2-3 kašike ulja
Priprema:
Boraniju oprati,očistiti i iseći na polovine, ako su dugačke, iseći ih na tri dela.
Na ulju propržiti sitno seckani luk, kada postane staklast, dodati šargarepu i beli luk, i sitno seckanu zelenu papriku, propržiti nekoliko minuta pa dodati isečen paradajz i sa paradajzom dodati očišćenu i isečenu boraniju, promešati dodati malo vode, poklopiti i na tihoj temperaturi dinstati dok boranija ne omekša, povremeno dodavajući po malo vode.
Ja sam koristila suva mesnata rebra, koja sam prvo prokuvala u vodi i tu vodu bacila i onda dodala u boraniju i dinstala ih zajedno sa boranijom.
Omekšaloj boraniji dodati zašine, vegetu, biber, svež peršun, sve dobro promešati, pa sipati u vatrostalnu činiju ( najbolje je ako imate zemljanu sa poklopcem).
Umutiti žicom jaja, dodati mleko i gusti jogurt/kiselu pavlaku i preliti preko boranije.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200*C oko pola sata poklopljeno, otklopiti i peći još petnaestak minuta, dok ne dobije finu rumenu boju.
Zapečenu boraniju možete praviti i bez mesa. Ovakvu boraniju poslužiti sa zelenom salatom.( ja obično je jedem bez salate )
  
  Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар